ALLEN, Robert (ed.). (1987). British cultural studies and television. Channels of discourse. Television and Contemporary Criticism, The university of North Carolina press.
BALLE, Francis. (2012) Medias e societe. Paris, Montchrestien.
BRADLEY, Raymond e SWARTZ, Norman. (1979), Possible Worlds: An Introduction to Logic and its Philosophy. Oxford: Basil Blackwell.
BRAGA, José Luiz (org.). (2005). A encenação dos sentidos: mídia, cultura e política. Rio de Janeiro, Diadorim/Compôs.
CHOMSKY, N. et HERMAN, E.S. (1987). Manufacturing consent. New York, Pantheon Books.
COLE,R.R. (2006). Communication in Latin América. Washington, Jaguar Books.
FIGUEIREDO, Marcus (2000). Mídia, Mercado de Informação e Opinião Política. In Informação e Sociedade. Rio de Janeiro: EdUERJ. Pp.39-46.
GOHN, Maria da Glória. Mídia, Terceiro Setor e MST - Impactos sobre o futuro das cidades e do campo. Petrópolis, RJ: Vozes, 2000. 182p.
GRAMSCI, Antonio. (1978). Os intelectuais e a organização da cultura. Rio de Janeiro, Civilização Brasileira.
GUIMARÃES, César e JUNIOR, Chico (Orgs.), (2000). Informação e democracia, Rio de Janeiro, EdUERJ.
KRAMER, G. H. (1971), "Short-Term Fluctuations in U. S. Voting Behavior". APSR. Vol. LXV, nº 1. Mar: 131-143.
LANG, Gladys Engel e LANG, Kurt. (1983), The Battle for Public Opinion: the President, the Press, and the Polls During Watergate. New York: Columbia University Press.
LANOUE, David, J. (1994), "Retrospective and Prospective Voting in Presidential Year Elections" Political Research Quarterly. Vol. 47. Mar: 193-205.
LATTMAN-WELTMAN, Fernando (1992). Imprensa e sociedade brasileira: a economia do discurso público. Trabalho apresentado no GT Sociologia da cultura brasileira no XVI Encontro Anual da ANPOCS. Caxambú, 20/23 de outubro.
LIPSET, Seymour M e ROKKAN, Stein. (1967), Party Systems and Voter Alignments. New York, The Free Press.
LOCKERBIE, B. (1991), "Prospective Economic Voting in U.S. House Elections, 1956-88". Legislative Studies Quarterly 16. Vol. 16: 239-261.
MARTIN-BARBERO, Jesús. (2007). Dos meios às mediações. Comunicação, cultura e hegemonia. Rio de Janeiro, Editora UFRJ.
MARTIN-BARBERO, Jesus & REY,Germán, (2001). Os exercícios do ver. São Paulo: SENAC.
NOGUEIRA JÚNIOR, D. (2003). L`interférence des mouvements sociaux dans l`ordre du jour des médias: le cas du mouvement des sans-terre au Brésil entre avril 1996 et avril 1997. thèse de docteur présentée à l' Université Panthéon – Assas, Paris.
PERUZZO, Cicilia Maria Krohling. (2004).Comunicação nos movimentos populares: a participação na construção da cidadania. 3.ed. Petrópolis: Vozes.
TARROW, S. (1994). The power of movements, Cambrige, Univ. Press.
THOMPSON, J.B. (1995). The Media and modernity. Stanford, .Stanford Univ. Press.
TOURAINE, A . ( 1997). Podremos vivir juntos? Buenos Aires, Fondo de cultura Económica.
TOURAINE, A . (1998). “ Do social movement exist?”, in international congress of the ISA. Montreal.
WOLF, M. (2007) Teorias da Comunicação. Lisboa, Presença.