II. BIBLIOGRAFIA BÁSICA:
CHUA, J. H.; CHRISMAN, J. J.; SHARMA, P. Defining the family business by behavior. Entrepreneurship: Theory & Practice, Boca Raton, v. 23, n. 4, p. 19-39, 1999.
DAVEL, E.; COLBARI, A. Organizações familiares: por uma introdução a sua tradição, contemporaneidade e multidisciplinaridade. Organizações & Sociedade, Salvador, v.7, n.18, p. 45-64, 2000.
DONNELLEY, R. G. A empresa familiar. RAE - Revista de Administração de Empresas, São Paulo, v.7, n.23, p. 161-198, 1967.
GERSICK, K.; DAVIS, J.; HAMPTON, M.; LANSBERG, I. De geração para geração: ciclos de vida em empresas familiares. Elsevier, 2006.
III. BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTAR:
LANSBERG, I.; PERROW, E. L.; ROGOLSKY, S. Family business as an emerging field. Family Business Review, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 1-8, 1988.
PAISNER, M. B. Sustaining the family business: an insider.s guide to the managing across generations. Massachusetts: Perseus Books, 2000.
SHARMA, P. An overview of the field of family business: current status and directions for the future. Family Business Review, [S.l.], v. 17, n.1, p. 1-36, 2004.
TAGIURI, R.; DAVIS, J. Bivalent attributes of the family firm. Family Business Review, [S.l.], v. 9, n.2, p. 199-208, 1996.